Sunday 31 January 2010

ღ..31 January 2010.. ღ



Lama aku menunggu hari nie 31 Januari..bermacam2 perasaan dah wujud dalam hatiku..* menghitung hari hingga ke saat nie berharap berarak mendung kelabu..dalam menukar kepada cahaya mentari yang terang benderang...tapi masihkah ada sinar itu??..
Sebenarnya selama sebulan lebih nie aku menunggu result jururawat pelatih yang akan diketahui hari ini..entah lar..dalam surat cakap kalau xdapat ape2 surat sampai 31hb arinie bermaksud jawatan calon simpanan untuk aku memasuki dunia nursing terkubur disitu sahaja..tapi kalau ari2 aku check keputusan keluar 12hb dec lepas..aku bukan dikatakan xlayak tetapi dalam simpanan.huhu..boleh pulak..(ingat aku pemain bola sepak ker??) ape2 je lar..doa dan harapan jer tempat aku bergantung sekarang..sebenarnya bidang nursing paling aku takut.Aku pun sebenarnya xsangka aku terpilih untuk temuduga untuk jawatan jururawat pelatih di Hospital PuLau Pinang 2bulan yang lepas tapi aku sahut cabaran pergi temuduga tue demi masaa depan aaku mungkin*..tup2 jadi orang pertama yang ditemuduga..dah ini la jugak kali pertama aku pergi temuduga...hua!! seumur idop tau dan hari first jawatan tue dibuat untuk temuduga sesi Julai 2009..aku ingat lagi tarikh dimana aku pergi temuduga..
19hb Nov 2009

Ayah aku siap mintak cuti keje semata2 nak bawa aku pergi temuduga tue..sayang ayah!! pengorbanan mu xkan ku lupa sampai bila2..dan aku jgk ditemani Fadli yang masa tue dah habis exam..dan mak xsempat ikut sebab adik badrulku yang paling bongsu menduduki exam akhir tahun untuk tahun 1..hmm ksian mak tak dapat ikut.Aku,ayah dan Fadli gerak awal dalam pukul 5 pagi sebab takut jalan jem di Jambatan Pulau Pinang.al-maklum lar..ari2 ari orang bekeje..jadi sb tue gerak awl..dan hari tue la tercipta sejarah pertama ku pergi temuduga besar dan sebelum nie aku xpenah pergi man2 temuduga pun walaupun keje kilang..(sb malas keje sebenarnya..nak belajar je seumur hidup boleh?)..ahakSz!..dan sebab itu la kenangan Manisku yang xdapat dilupakan sampai bila-bila..tapi macam mana arine?..aku dah pergi ke laman utama SPA(Suruhanjaya Pilihanraya Awam) tapi xda apa2 pun info yang memaklumkan keputusan calon simpanan seperti aku..adakah aku sudah tidak ada rezeki unyuk terjun ke bidang nursing..?? Hanya ALLAH yang tau..wallahualam* tapi apepun keputusannya aku msti redha dan mesti ada hikmah disebalik setiap kejadian yang DIA tentukan untuk hamba-hambanya di muka bumi ini..wallahualam*
ChopS!!
cerita cket paSal kasut aku beli semalam..hehe..walaupun lari topik tapi saja nak meriahkan entry arini..hihi..pic nie saje aku suka2..nak promote kasut yang dibeli semalam walhal xda lar kasut jenama mahal pun..huhu* (xmampu)..usha2 la ye..

nie selipar favourite aque*


dari pandangan atas*



cantik x? dari pandangan hadapan*

So,,nie la kasut yang aku beli semalam..haha..ntah la walaupun simple tapi tetap da bomb dimataa aku yang ketiadaan kasut bru sejak berkurun lamanya..ahakSz!..ngee~ ayat xboleh belah..hehe:)

p/s: xda la ini adalah gambar sekadar suka2..dan tidak bermaksud menunjuk2 ye
harap maklum~



1 comment:

  1. coomel ny kasut wia... sukeeee

    wia, leh ajar akak cane wat slideshow kt atas tu. cantik!

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi