Saturday 6 February 2010

ღ .wee aKaun Oh aKaun..ღ

..Salam Semangat belajar seMua..

Hari nie hari Sabtu yang menandakan aku xda kelas apepun..Mangun je dari tido seperkara yang aku ingat kena buat assigment dalam bahasa omputih (FA) aka Financial Accounting dan Bahasa Malaysianya adalah Akaun yang berlungguk tak buat lagi..aiyak!!..lepas jer mandi sesegar embun pagi + kemas katil..terus aku belek2 buku2 dan segala nota mengenai akaun.Penuh dah ia makin runsingkan aku..hukhuk..tsk..tsk..lalu aku langsung tak tersa nak pergi mana..kalau nak pergi mna2 pun xda tmpat nak dituju.Tambah2 tinggal sorang2..chopS! maksud aku yela..tak berteman..baik aku lepak kat katil..bertemankan bantal takpun

Macam yang sesiapa tahu,Akaun banyak pengiraan dan ikut susur galur pendidikan aku bukan lah tahu menahu bab2 kira2 akaun debit kredit nie..tapi bab untuk sem nie adalah depreciation iai
tu Susutan..kene buat disposal dan balance sheet..harapnya aku faham bila lecture ajar..balik2..tgk soalan berbeza ckit..xfaham pulak.kengkawan semuanya dah balik..Al-maklum lah hujung minggu sape nak dok kat sini..no entertiment and free..hehe* setengah hari sehingga saat nie keje yang kena aku buat 8 soalan..tapi bukan sikit tau..manyak yang kena diterperincikan..ngee~ habis untuk dah trlalu sarat..dapat lar siap satu..apekah??..lama betoi! tapi memang nak buat satu2 soalan akaun memang rumit..tapi aku Suke!! :D sb ia mencabar dan menarik..haha*

Setelah aku teliti banyak kekeliruan yang aku nmpak..apa maksud monthly basis??..full year?..haiz..camna aku nak bua
t kalau xfaham.Kata membe aku mende yang xfaham rujuk buku teks..tapi apa la nasib aku tertinggal lak buku penting tue..:( macam mana nak settle masalah nie..jadi aku berperah lah otak mengira dan ikut step yng lecturer ajar..ada yang faham..ada yang keliru..hampeh*..keriuokkk..erk..perut pulak bunyi..hadoi..baru aku teringat..aku tak sarapan lagi..huhu..patut la..nasib adik rumet tido lagi kalau tak pasti dia dengar bunyi dari radio perut aku tue ala-ala berdondang sayang versi rock..haha:D..malu ah..nak tak nak kena g makan dulu..

nak buat sarapan pun xda ape nak dimakan roti ngan mentega kacang faveret yang aku suka makan pagi2 dah abis..So,meggi la jawabnya untuk senyapkan perut aku yang berkroncong mintak di isi..Selesai je makan rasa semnagat nak buat..dan sedikit2 memori untuk selesaik
an soalan tue datang..patut la cekgu2 atau lecturer selalu pesan buat latihan banyak2 kali+ buat dari otak dan cara sendiri baru kita akan jumpa dimana kelemahan dan kelebihan kita..ahaksz!..
Jadi dengan xsemena2 aku dapat pengajaran baru hari nie..


"Bukan senang nak senang,,dan Bukan susah nak susah"

yang penting diri kita..kita yaang paling bertanggungjawab untuk berjaya atau tak..:) angin apa entah aku terasa macam masa yang diberikan untuk aku tak sempat untuk dipenuhi dengan mentelaah..banyak aku belajar hari nie..hah..azam2..demi maSa depan dan bukan hanya subjek akaun je tapi sem nie kebnyakan subjek killer..huh!..jap berbisik dalam hati..rabiatul aDawiyah..jangan mengeluh untuk menda baik..ia tak kan dapat keBerkatan..* hatiku tersenyum sendiri..memandang masa depan yang jauh..kira2..


~!!akaun Oh akaun!!~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi