Tuesday 2 March 2010

ღ .Muda Atau Tua.ღ


MySpace

.:.Olla geng reader blog.:.

Cuaca ptg nie agak panas..tapi baik jugak memudahkan perjalanan gerak dari satu destinasi ke satu destinasi yang lain:)) tapi dalam cuaca yang agak panas nie banyakkan minum air keyh..aku sendiri rasanya dah minum banyak gelas tapi tetap cepat je tekak nie kering..woo..wooot tapi xpe lah abaikan itu..yang pasti aku nak teruskan n3 aku dengan potret wanita ini muda atau tua?? sumber gambar nie aku dapat dari buku principles management aku..hikhiks~ xpe lah..jom kongsi..usha2,,jeling2..tapi maaflah..gambar xbape clear..huhu..janji njoy..tgk lah k--->


Bila membelek buku satu sumber..tetiba terjumpa gambar nie...dan masa tue aku teringat masa aku form5 ada seorang cekgu memberi sekeping kertas lukisan yang dalam kertas tue ada sebuah lukisan iras gambar di atas lalu diberikan pada semua kengkawan ku waktu tue termasuk la aku...aku ingat lagi masa tue nak masuk subjek omputih iaitu Bahasa Inggeris* ticer cakap cuba semua pelajar tgk gambar nie gambar apa?....

.......,,kemudian,,.........
aku dan kengkawan pun menjawab dengan konfiden..
"a beautiful women teacher! "

ticer aka teacher bertanya lagi,,
are sure student??

then..
kami semua menjawab,,
"Of coure we are very sure dis a beautiful women,ticer.."

tatapi..lepas je dengar aku dan kengkawan cakap mende yang sama..jadi ticer  pun bagitau secara detail supaya kami melihat betul-betul gambar tersebut..dia cakap sebenarnya gambar nie kena dilihat dengan dua dimensi* maksudnya bila seseorang tengok dari pandangan gambar itu wanita muda yang cantik maka itu lah yang mereka nmpak..tetapi jika kamu melihat ia sebagai seorang wanita tua maka tua lah yang dinampak dalam gambar nie....! hehe:))

tapi masa tue bila dibelek-belek..dipusingkan kertas..digodek godek..lama jugak la..baru seoarng member kelas aku,,nmpak gambar itu dari seorang pandaangan wanita tua...yang lain macam blur lagi dan kemudian seorang demi sorang dah mulaai nmpak..besh bila leyh tgk dari pandangan tue,,masa tue rasa kagum dengan siapa yang melukis potret ini..


masa Rabu yang lepas jugak lecturer management aku memberi arahan jugak untuk meneka gambar kecik nie di buku rujukan..sperti biasa ada yang penah tengok..tapi tetap nmpak muda..tapi sebaliknya pelukisnya melukis wanita tua...haha;p

Apepun..kalau korang nampak gambar nie muda..maka muda la wanita itu..tapi..kalau korang nmpak tua..tua lah wanita itu..balance kan?:))..okey mungkin jugak korang penah tengok di pejabat atau di tempat dimana ada menempatkan potret ini termasuk bank dan pejabat pos..hihi..njoy dis en3..lalalalalala..! cuaca cenggini aku....

MySpace


MySpace

selesa habis..ngee* apepun,,
mintak diri dulu keyh...selamat meneliti:))


7 comments:

  1. akak pn pernah tgk pic ni..ade mcm2 kn..ade yg pic tu nmpk cam muka org..bila tgk2, nmpk mcm pasu..kn..?kn..? :)

    ReplyDelete
  2. ouh..itu la:))..
    ada macam-macam kan kak?..

    haah ada..cam lucu pun ada:D
    hehe..
    dalam 2 atau 3 dimensi..

    dawia^

    ReplyDelete
  3. ni zaman skola akk penah tgk.
    setiap org punya sudut pandangan yg berbeza..hehehe

    ReplyDelete
  4. betul tue kan kak Mar:)...
    mmg setiap pandangan berbeza..
    tapi cam best dan terpikir pandai pelukis nie berimaginasi untuk hidupkan dua watak kan?:)

    Apepun njoy akak..
    P/s:terima kasih sudi komen...:D

    dawia^^

    ReplyDelete
  5. tade hal la komen blog wieya nie..
    bukan kena cas pom..
    hehehe~

    ReplyDelete
  6. hehe^^
    betul jugak kan...
    sayang kakak berdua ini!

    ;)

    dawia^

    ReplyDelete
  7. syg kamu juge dik :)
    muahhxx

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi