Tuesday 11 May 2010

ღ..4 Hari 3 Malam..ღ

Salam buat sahabat semua..Syukur alhamdulillah aku masih bernafas hari niey untuk melihat alam fana dan maya yang penuh warna warni..walla! sekarang suaraku yang serak-serk basah rock kata si dear..sebab batuk dan effect demam selsema yang Sabtu lepas..agak perit bila nak bercakap sebab tekak sakit..
mudah2an cepat sembuh* lagi 2 hari aku nak balik umah rasa besh sangat! teruja weh sebab dah 4 bulan xbalik umah..huaa!!..Bak kata orang lain mmg ler boleh tahan tapi ank ngan mak baik2 aku anak sulong mana tak teringat keluarga yang nun jauh di utara..habes je exam terus aku nak balik umah..nekad! xakan beralih arah dan toleh ke belakang..(apahal pulak aku cakap macam niey ek) dah macam xnak balik U dah..orait mmg pun..tunggu sebulan lebeh aku bercOotie..baru rindu kampus nie kot..(yeke?) iyekan jer...

Keyh berbalik pada tajuk n3 korang penah jadi ulser mulut x??4 hari 3 malam aku xsihat:(..Jadi kena satu lagi penyakit erkk mesti korang penah kena jugak kan3.. ulser kalau bahasa kampungnya "telaga buruk" dalam mulut..
dan kalau mak aku cakap "biji cabai" sebab saiznya walaupun kadang2 ulser tue besar dari biji cili..aku kalau tumbuhnya ulser di mulut pasti lepas tergigit samada di bibir ataupun lidah atau isi pipi dalam mulut..erkk..mmg saket..mende tue jadi mungkin aku tengah bercakap ataupun tengah makan..pastu kalau dah tau tergigit dan sakit yang amat sampai keluar air mata cam seolah2 orang lain yang gigit !! upss jangan fikir bukan2 ek.padahal aku yang TERgigit sendiri..tunggu je sehari dua..maka tumbuh la ulser di bahagian yang aku TERgigit tadi.huhu*

Memang suratan Ilahi aku akan dapat ulser mulut lepas tergigit bahagian dalam mulut..sebab tue kalau aku tergigit jer.."bukan sebab orang mengumpat ke hape ek.." tapi sendiri2 jer..aku dah tau mesti aku nak kena ulser mulut,,!!anda xpecaya..sila pecaya!! macam dah paksa orang jer kan3..xde cuma nak kongsi je apa yang aku rasa dalam blog niey..sekarang aku ada ulsel comei kat mulut dan ia belum besar lagi sebab semlam dah tergigit bibir bawah..Jadu hari niey ada la ulser tue tumbuh..orang cakapa badan panas baru ulser niey tumbuh kan..mungkin jugak kot sebab bile demam je pasti ada ulser..kadang2 sampai 3,4 tumbuh dalam mulut..gusi pun ada taw..seksa! tambah2 kalau nak makan makanan pedas2 langsung tak boleh..sebab kalau terkena ulser tue boleh menjerit..perangai aku yang xleh elak kalau kena ulser mulut mesti je nak selalu tunjuk kat orang..selalunya kat umah mak nagn adek2 ku ler..dan sesiapa kat umah yang ada ulser mulut mesti tunjuk berulang2 kali..kadang2 mende tak perasan dah tunjuk.Kononnya nak gitau seksa sakit yang dirasai..ngaaa..hahahaa:p lawak pulak bile fikir..;)

Get Well Myspace Comments
Tutup pasal cite ulser..nak kongsi pasal mimpi?..kadang2 aku nak sangat tau maksud tersirat yang ada dalaam mimpi yang kata orng tua2 adalah mainan tido..buaian indah di waktu malam..tapi bagi aku pulak rasa cam makna tersirat yang disampaikan dalam mimpi..sebut pasal mimpin ada besh ada yang serammm..huu.Tapi aku nak sangat kalau ada org leh translate makna yang kita mimpikan tue..tapi aku kadang2 pecaya jugak mimpi yang aku dapat.Kata orang kalau yang kita ingat itu xmenjadi kenyataan tapi kalau mimpi yang kita tak ingat itu akan jadi betul..ye ke tak.Wallahualam~




Maaf ler dah campur aduk aku cite sekarang niey kejap ulser kejap mimpi..tapi ada la sebabnya aku letak dalam blog niey kan,Dah tentu2 kisahku..haha.Tapi serius blog dapat kita luah apa yang kita rasa..apa yang berlaku..tapi mmg aku xangkap blog adalah diari on9..sebab kalau korang tau pun diarai adalah rahsia.Melainkan di privasikan blog yang tue boleh cakap diari on9..upss! aku tak bermaksud nak tuju pada sesiapa cuma sekadar apa yang terlintas dalam fikiran..sekarang dengan suara rock niey nak bercakap sangat tak boleh..Jadi menaip je dapat luah..miahaha..upss! blushing* (knapa tetiba..xsopan dow gelap macam tue).


Nota buat tersayang---> Si dear tak jadi g Tioman weekend niey..alih2 ayah call aku kejap tadi tanya aku coOtie sampai bila..rupenya ada plan nak g jalan2..ke mana?..tungggguuu!!!..Clue:tempat mewah katanya !! hahaha;) upss..ulser cumil menyengat sambit terbatuk2..lalalala~ keyh nak g cari dinner dulu..petang tadi tgk slot Akasia Adamaya..besh!! adict sudah.kelakar satu scene yang xmenjadi aku tgk tadi..sampai sekarang geli hati.Weewitt..aku akhiri n3 kali niey dengan salam manis  buat reader yang berkunjung serta follower yang setia..selamat berblogging! ^^
---;--'-{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi