Saturday 8 May 2010

ღ..SelSema Dan HidupKu..ღ

Salam buat sahabat blogger sekalian..
alhamdulillah selesai 1 paper tadi..tapi essay amat la susah..
tak tahu la macam mana tadi..dan sekarang niey aku dah kena simptom selsema..dan badan pun makin lemah lepas makan ubat tadi,,serius 3 jam dalam dewaan utama tue tadi buat aku nak selsema.Penghawa dinginnya terlalu la kewl ditambah2 pulak cuaca yang howt dan kadang-kadang hujan..mungkin antibodi badan aku tak kuat...dan sekarang aku dah selsema..hachhhumm ! huhu* (mintak maaf ye atas ketidaksengajaan disitu)..
http://www.cute-smiley.com
Petang tadi ingat nak taip n3 tapi mmgxtahan sangat badan nie diserang virus selsema..Jadi terpaksa aku telan ubat dan tido sampai ke ptg..di perantaraan tue ada jugak bangun g solat..basuh baju..sidai dan lipat kain yang kering..walau xlarat sangat tapi aku gagahkan jua coz kalau aku nak buat sape lagi nak buatkan?..dan masa aku menaip niey hidung terasa xselesa..mata kuyu sebab ngantik..tekak rasa perit..(nyesal tak beli strepsil kat mini mart kampus tengahari tadi).Tadi turun cafe minimart tue dah tutp..huhu* sakit sunguguh tekak nie terasa perit bial menelan air liur..


Sebenarnya musim exam niey aku xnak la jatuh sakit..tapi Tuhan Maha Besar,,aku redha dengan ketentuannya..mmg dari kecik mak aku cakap aku kalau diserang penyakit selsema,mmg xsenang duduk..kalau tanya aku,aku sendiri xtau nak jawab..mungkin sebab rimas dengan mukus yang terkumpul dalam hidung kot..upss ! dan kalau ditanya pada usia aku sekarang..aku akan jawab sebab selsema menyeksakan..yup! itu ayat yang sesuai untuk menggambarkan ketidakselesaan aku sekarang..terasa berat je kepala niey sekarang..Doakan kesembuhan aku ek..xtahu jugak kenapa petang niey aku galak bercerita pasal selsema..walhal,orang lain dan perkataan terbaiknya setiap manusia merasai kesaakitan..keraana dalam Islaam mengatakan..jika jatuh sakit seorang hambanya..mknanya Allah sayangkan kita..alhamdulillah ^^ segala2 pujian hanya untukMu Ya Rabbul Izzati..

Harapnya aku cepat sembuh sebab tak sanggup nak kawab exam kalau badan masih tak sihat..dan lagi 3 paper untuk hari Isnin,Rabu dan Khamis.aku nak jawab dengan badan yang sihat..ouh sangat tak laratnya sekarang :( aku nak study tapi tak larat sangat..doakan aku cepat sembuh ek..sob,,sob..aku kena hadapi dengan kuat..teringat mak kat umah..tapi tadi petang mak ada call aku tanta pasal kain hitam untk mak pakai malm nie..tapi aku dah lupa dah apa yang terjadi hari niey..rasa cam lama sangat tak balik umah..padahal mak dah gtau..baru la aku ingat yang malam niey satu famili aku balik kampung sbelah ayah sebab nak celebrate besday tok belah ayah..

Sebenarnya jatuh pada hari khamis lepas dan aku pun lupa sebenarnya nak wish kat tok (panggilan aku pada nenek)..yang setiap tahun dismbut dengan meriahnya oleh anak2 tok..ayahku anak sulong dan punya 5 beradik dah mudah la nak raikan tok..dan majlis tue dah jadi acara tahunan cam hari famili jugak di kampung sebelah ayah..Jadi semua kena ada..kecuali yang dok diperantauan cam aku niey yang xdapat balik untuk tahun nie nak selebrat cam tahun2 lepas..tapi xlama lagi aku nak balik dah..huaaa! sabarnye..!! hatchuMm.. ! erkk..hihi..maaf.blushing..*
Pada yang singgah di blog aku..didahulukan dengan ucapan terima kasih sesangat..eh dah nak dekat Hari Ibu ler..nak buat n3 pasal mak tersayang la..wajib buat sebab mak orang yang terpenting buat aku dulu,kini dan selamanya:) tgk mOo kat atas tue kiut sangat kat jadi biarala ia bertapak di blog nie supaya ia dapat membesar dengan sihat..(erkk..knp dgn aku niey?) ade baik aku tutp coretan n3 cepat sebelum aku melalut:( amat xde mOod..camna nk study niey....???! Aku berharap aku cepat sembuh* aMin..nak study nak buat yang terbaik dalam exam..dan pada reader dan blogger semua..selamat berblogwlking dan berblogging..senyum2 selaloO..


---;--'-{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi