Friday 30 July 2010

Angan-Angan Pelangi Minda:)

Salam buat semua bl0gger sekalian.. Hari ni hari Jumaat yakni enghulu segala hari. Tapi m0od aku cam rasa tak besh, hmm tak tau kenapa..cuma aku nak tanya kan,macam mana perasaan korang,pabila inginkan sesuatu yang k0rang minat dan nak sangat2 tapi belum kesampaian?..mesti rasa hampeh kan. Pastu rasa nak sangat2 sehinggakan harapan menggunung tinggi dan nak nak kalau b0leh nak apa yang kita inginkan tu dapat serta merta ada kat depan mata. haiz! tapi kalau kerap mengeluh nanti tmbh dosa. (maafkan dawia) tapi tak nak lah mengeluh semacam je di awal intro blogku ini. Dah rasa cam hilang mood nak baca rasanya nnt.. hehe :D okieh aku dah senyum..ngee;)
Sebenarnya ada sebab mengapa aku c0ret dan tanya korang dengan soalan tu tetiba. macam pelik kan..bila difikirkan semula =.= Sebenarnya aku rasa n0rmal bagi seorang gadis seperti aku yang dambakan sesuatu dan punya impian sendiri walaupun masih kebudak2kan katanya..tapi aku tetap punya keinginan yang kadang2 tak tercapai dek akal. Memang gemar bermain angan-angan di waktu lapang tapi jangan terlalu jauh mengelamun takut memakan diri sendiri.Sebenarnya aku teringin itu..teringin ini.Suka fesyen, jinak-jinak sekadar termampu. Tapi takut dan kurang keyakinan aku down..dan tak mencuba :( ouh aku teringin baju yang cantik-cantik tu, kasut yang tinggi itu, dan semuanya yang marvel0us..daari atas sampaai bawah. tapi aku tak berani nak mencuba..grr geramnya ! tapi bila dah keberanian, mende dan di ingini tak dapat. Sebabnya k0s..dan student life yang membataskan aku untuk berbelanja. huhu.
Di bawah p0kok kawaii pink nih aku selalu berangan untuk memiliki apa yang aku harap dan inginkan..tapi angan-angan seorang gadis tu kadang2 hanya terpendam dalam hati ini. Nak je aku petik jari untuk dapatkan apa yang aku nak..tapi itu bukan semudah yang disangka :( kadang-kadang perasaan ingin member0ntak nakkan sesuatu barang cam beg,kasut atau baju pasti si dear akan pastikan aku tak membazir. haha:P sebabnya aku mmg dah biasa kalau belum dapat mmg nak habes2an. dan akalu dah dapap, masih nak,nak dan nak beli lagi atau aku usahakan sampai dapat walaupun kadang-kaadang iras dan kadang2 hanya sipi2..ouh !! Sebabnya aku tak mampu. dan aku hanya seorang pelajar yang bergaji Ptptn setiap semester.. dan itu pun habes pengajian. Sedia untuk kaut dan kikis pale sampai licin.ngaa~
Hmm apepun dis my h0bby yakni berangan.haha:P tapi yang paling aku suka..mmg la kadang-kadang tu geram jugak sebab apa yang kita nak selalu tak tercapai diatas sebab-sebab tertentu. aku redha. dan pabila tak dapat pun kadang-kadang ada hikmahnya. Lama aku berfikir, ada benarnya jugak pabila si dear kadang-kadang nasihat pada aku yang selalu buat aku tersentuh.. Katanya "biar kita kaya bahasa jangan kita kaya kata keji".."biar kita sederhana, jangan kita bergaya tpi papa".. yezza! betul jugak cakap incik b0yfie ku..thanks al0t my dear <3 that bring my glamorous mem0ries for ur h0ney ~


Petang nih hujan renyai-renyai seawal pukul 3 petang tadi sampai la sekarang..cuaca mendung sepanjang hari buat aku bermalas-malasan dan lepak je atas katil sambil mata kelip-kelip teng0k siling~ hidup nih indah aku rasa sebab masih dapat merasai nikmat dunia yang sementara..bila aku renung diri . Aku masih lagi tidak bersyukur dengan aapa yang aku ada. Sedeh bila fikir, tapi manusia tak penah cukup dengan apa yang ada. Sebab tu aku tekad untuk menghargai apa yang ada di depan mata sebelum terlmbat. Yeah, aku nekad. dalam cuaca hujan nih, aku masih ada mak,ayah,adek2 dan si dear yang sentiasa dekat di hati untuk di jadikan inspirasi dan kekuatan diri <3 m0ga aku tergolong dalam golongan yang bersyukur dengan apa yang adanya..amin. Tetiba* aku terfikir dan jadik orang kaya..upps! berangan lagi..hehe=D wink wink*maaf....

Okieh lah. dah panjang aku menaip tapi rasa tetap jugak tak sedap hati,.sebabnyaaku heran camana nak ubah supaya applicati0n yang aku minat boleh disimpan dalam wall.huhu. Dulu b0leh jek. tapi bila aku godek-g0dek kononnya nak private. Ni pulak jadi..sampai-sampai "box" pun tak dak. Kecuali tab je, T___T ouh apakah?.. aku runsing? O_o sape-sape yang tau leh t0long aku tak..huaaa! :'( ini lah aku yang sebenar,,otak sentiasa ligat berfikir dalam seminit sesaat sampai kadang2 bercampur aduk entri tapi..inilah aku, cik empunya blog nih..lalalala~ yeah, seorang kuat berangan,kuat merap dan kuat sensitif..em0si berbeza tapi hati tetap sama. lupakan fesyen dan apa yang aku nak..aku nak ceriakan hati dengan senyuman. walau hati tak seriang manapun..ouh. huhu.

nota buat tersayang--> jelousnya teng0k kak ousmate keluar dating ngan bf dia..dan aku sudah lama tak berdating dengan incik b0yfie sbab jauh..mmg rasa ini rasa yang terpendam..hmm. 123 my dear. suatu hari yng indah akan tiba..bila?. hanya Penciptaku yang tahu. walahualam..Sekian..selamat berbl0gging blogger..aku nak BW jap..ponn.ponn..! :B


Cik empunya blog,
----;--'--{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi