Sunday 11 July 2010

ღ..Yakin Dan Berdikari Harus Seiring=D..ღ

Salam dan selamat malam bl0gger yang berkunjung mahupun f0llower blog ni..malam ni nak coret-c0ret pasal independent ! ataupun berdiri di atas kaki sendiri..ops sekarang pun memang semua manusia berdiri dengan kaki sendiri tapi maksud aku independent yang p0sitif yang tak mengharapkan pertolongan orang lain..hmm O.o asal tetiba aku cakap pasal nih semua..sebabnya tadi masa makan dan aku cuci kain..aku pandang sekeling langsung takde sape dalam umah. Maknanya aku sorang-sorang..



Haip ! memang la kalau dah dalam umah ostel ni bertutup pintu je yang ada ke tak de dalam umah pun kurang pasti. Nak tau teng0k time malam macam sekarang baru boleh tau ada ke tak dengan teng0k lampu bilik buka ke tak..haha:p itu yang aku buat kawan-kawan..intai kot bawah lantai ke bawah pintu dari jauh untuk tau diorang ousmate aku ada ke tak..itu untuk housemate je la. Kalau roomate takkan la nak buat macam tu jugak kot.Dah tentu2 la dah tau dari awal...nakai tak aku?=D
Bila dah kat hostel nih aku rasa banyak yang aku belajar tambah-tambah dok jauh pada famili. Serius aku merasainya...bermula dari naik bas sampai la ke kampus dan selepas tu hidup desini kena banyak berdikari yang itu dan ini..serius kalau sesetengah perkara aku tak sukakan kawan..sebab macam susah. tapi sesetengahnya aku memerlukan mereka (kawan) kerana senang untuk memilih dan rasa berteman..tapi itu semua tak selalu..dan aku suka! <3 sebabnya aku akan dapat banyak privasi;)

Kalau bab sopink pun aku suka buat pilihan sendiri dari pandangan orang lain kecuali mak ayah tersayang..sebab de best choiCe is my mum (: sampaikan tahun ni mungkin aku tak sempat pilih baju raya macam tahun lepas..jadi aku serah je pada mak..cantik kata mak, cantik la bagi aku..tapi bila ngan kawan-kawan aku tak berapa suka kalau diorang yang buat pilihan sebab mesti bersilang--> maksudnya aku kata cantik diorang kata tak. Jadi bab tu aku suka ikut pilihan hati..sebab nanti mesti menyesal doe. Pengalaman mengajar aku berdikari !

So,,independent atau berdikari penting dalaam diri setiap orang. Bukan nak bangga diri atau hape..tapi aku mungkin anak sulong yang perlu lebih kuat untuk jaga adek-adek..Jadi keyakinan diri aku banyak. Sebab bila kalau aku kata nak beli something tetap beli. Itu kata hati aku..aku tetap buat...tapi masih ada lemahnya keyakinan aku sebab..aku kurang keyakinan bila di depan orang ramai. Aku gugup, aku getar dan aku...masih kurang dari sisi itu T_____T


Jadi aku masih perlu tingkatkan keyakinan diri walaupun sikap berdikari aku cukup kuat sampaikan tido sorang dalam umah ostel ni tanpa sesiapa aku masih boleh walau aku gegurl. Mintak maaf bukan nak tinggi diri cuma nak bagi semgat pada aku untuk terus yakin dan berdikari..itu pun berkat tunjuk ajar ayah, mak, si dear, guru2 dan famili yang lain..aku bangga punya diorang ! sayang ketat2s,..ngee;)


Okieh lah, aku nak pegi ir0n baju untuk esok dan rasanya nak pakai baju kurung kaler purple..hee=) tudung bawal biasa je. Kesiaan bawal dan jauh orang lupakan walaupun dulu menjadi kegilaaan ramai..mmg lumrah yang lama selalu terpinggir walhal kalau xde yang lama..manakan ada yang baru ! huh!! asal aku emo semacam..ngaa~ mintak maaf.. tak bermaksud tapi kenyataan hidup di dunia. hmm O.o
Selamat berblogging semua..c0melkan diri sebab aku percaya lelaki atau perempuan mesti dan harus berdikari walaupun sedekit..sebab dari sedikit lama-lama akan jadi banyak..amin* dan berblogwalking la selalu;) insyaALLAH aku jugak akan ke bl0g korang balik..hehe =D selamat malam uols semua ye c(= have aniCe day.... <3 

--;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

1 comment:

  1. biasa la syg..bila dh jauh dari family, mmg trpaksa lalui sume sndri..tp ape2 pn, jgn belakangkn fmly wlupn jauh..insyaALLAH hidup akn berkat.. :)

    moga wieya tabah di sana ek..stdy leklok..syg adik sgt2!

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi