Friday 27 August 2010

.Ceria Belajar Mende Baru=).

Salam blogger sekalian:)

Hari ni, ada sesetengah negeri bercuti sempena Nuzul Al-Quran..Selawat dan salam ke atas Nabi Junjungan Nabi Muhammad S.A.W..hari ni adalah hari penurunan mukjizat Nabi Akhir zaman ke pada khalifah Bumi Allah yang Maha luas..Alhamdulillah~ Maaf, andai aku tersilap info..harap ada yang sudi tegur..mudah-mudahan*

Pagi nih aku bangun awal jugak..walaupun lepas sahur dan solat subuh tadi sempat baring-baring dan tido. Bangun je,,satu yang terus terbit dalm kotak akalku..asaimen! Yup, asaimen marketing yang kena haantar hari Isnin depan, sehari sebelum hari merdeka. Sebenarnya, asamen aku dalam group. Jadi kitaorang dah agih-agih tugas. Jadi senang dah nak buat untuk 4 p's yakni (product,price,promotion and place). Aku pulak kenang tang product. Banyak info jugak la kalau pasal product. Mula-mula nak cakap, subjek marketing amat best dalam kos biSnes..hee=D sebab ia menarik dan perlukan kreativiti untuk promote barang yang kita hasilkan atau sebaliknya.
 
Okieh, sekarang aku taip entri bila aku dah puas atau pendek kata dah bosan dok menaip bagai..bukan tu je, gian nak hapdate pun membuak-buak nih..ngee;) Tapi aku nak kongsi la kan..best je bila keje yang rumit boleh jadi senang sesenang petikan jari ataupun nak memaakan kacang..ups! puasa ;).. Sebenarnya dalam asaimen yang melibatkan Bahas Inggeris..aku macam lemah sebab bahasa omputih aku tak power. Jadik untuk memudahkannya, hanya taip google translate..see! mudahkan:D

 hee;) best sangat ada google translate nih.


Mana taknya zaman IT la katakan..Kelik dan search, semua keje jadi mudah. Janji berusaha tu penting..Jadi kalau aku tak tau nak buat ayat dalam bahasa omputih. Dan asaimen pun nak kena buat secepat mungkin..aku guna lah kemudahan yang ada nih ;)
Bukan tu je..banyak bahasa boleh kita guna tau. Sangat senang..lalalalala:D
menyanyi nyanyi buat asaimen..huhu. Tak sempat punya sebab banyakkk!

Dan sebenarnya ni 1st time aku cuba-cuba print screen. Amat mudah sebenarnya ! aku bahagia sebab si dear yang ajar aku buat guna paint. Tapi dear bukan ajar face to face okieh..tapi melalui call je :D Dah lama nak try tapi  baru harini aku praktis ckit buat sebab  amat rajin nak belajar hari ni. Hikhik. Memang best. Aku teruja. Dan sebab keje jadi mudah. Hati pun ceria :D nak nak si dear cuti jugak hari nih.


Ok, aku nak sambung buat asaimen pasal produk yougurt Bliss keluaran Nestle..
 menarik bukan?:)
Ok nak siap cepat-cepat. Lepas tu nak edit..esok hantar terus untuk kemaskini..heheh.Bukan apa lepas tu blh la BW selalu time-time cuti macam ni..lalalala;)
Salam Ceria dan moga kita semua mendapat kerahmatan dari Allah S.W.T.. amin*

Ramadhan bulan Mulia (:
----;---'-{@
~Dawia Honeyputri~

2 comments:

  1. Anonymous3:19 pm

    hmm..hati2..kadang2 translator tu xberapa betul.. :)

    ReplyDelete
  2. biasa guna web chit chat untuk translate....
    tp kadang tu, kena jaga ayat sbb tunggang terbalik..

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi