Monday 9 August 2010

Cerita Satu Malam..

Assalamaualaikum dan selamat pagi Isnin semua (:

Hari ni U aku dijangka tak da air untuk satu hari bermula jam 7 pagi sampaila 5 petang mengikut notis yang tertampal serata tempat..tapi alhamdulillah pukul 7 pagi tadi masih ada air lagi. Hehe. Janji manusia la katakan..tapi bagus jugak kalau bekalan tergendala tu tak jadi. Tak de la runsing sangat kalau tak de air O_o tapi air tadahan tetap tadah buat persediaan masa depan. tapi cuma dalam beberapa baldi yang ada aje lah :)

Harap-harap xlama..sebab sekarang pun air masaih ada walaupun dah pukul 9 pagi..hee. Bagus, harap-harap tak lama..jangan sampai malam xde air amat-amatlah kacau sebab time tu dah dalam masa untuk gunakan air. Sebab petang ni baru aku ada kelas..ngee:D


Ok, sebenarnya kelas petang nih lebih ke arah test 0ne. Masuk 3 bab utuk diuji. Malam tadi dah prepare. dan pagi nih nak touch up kali terakhir bab2 yang penting supaya tak lupa nanti..k0rang doakan daku ye petang ni..Ouh lupa pulak, pagi ni sebenarnya aku ada kelas, tapi memandangkan dibatalkan..i'm free fr0m class dis m0rning.. ! :) cuaca pun mendung desini..buat ata berat lagi.. tapi ada ckit lagi ulangkaji aku perlu buat untuk subject membaca seperti I.E (Islamic Economic)..
 
Dan minggu ni jugak aku ada lagi 2 subjek yang ada test sebelum masuk cuti midsem minggu depan. Walau camna pun, nak naikkan pointer perlu tumpu dan ambik perhatian dalam test 0ne and test tw0 untuk membantu up kan carry mark ;) Okieh, tutp pasal test dan air..aku nak k0ngsi kat sini pasal hadiah yang aku dpt malam tadi dari adek r0omate yang baru pulang dari umah dia hujung minggu ni malam tadi. Ngaa pnjg leb0r aku cerita harap korang faham. hikhik. Dan sambung lagi, malam tadi tgh dia kemas-kemas barang..tetiba dia tegur dan cakap sesuatu mengalih perhatianku yang masa tu tgh kusyuk study I.E.. mmg la 3 tajuk nak c0ver katakan..hee:D dan aku pun tanya apa yang dia maksudkan.. dan dia dengan senyum-senyum tunjukkan aku satu mende yang dia harap aku suka..! wah teruja bila dengar tambah-tambah pulak dengan excitednya aku tunggu.. (",)
 
Rupa-rupanya dia  nak hadiahkan aku sehelai tulung kalur hijau muda epal.Cantik sangat! sebab ada manik2 atas kepala;) lagipun kain dia lembut..aku terus terima dan terus mencuba..ahaks! nampak sangat aku suka dan excited terlampau..dan lalu berterima kasih atas pemberian tu :D wawa..pakai pakai cantik tudung syria tu..walaweh, aku tak habes2 malu dan terus sangkut dengan hanger dalam almari :) hahahah..dalam hati, tmbah lagi k0leksi tudung aku..mmg tak disangka.."terima kaSih Ninie"..syukur~
 
Dan masalah lain malam tadi,mak call cakap adek aku yang studi kat UPM tu pelik. Bila aku sms terus balas tapi dengan mak tak..mmg kat situ nmpak nana pelik..huhu. Mak sangat berkecik hati dengan dia..dan aku tumpang sedeh T___T sebabnya aku faham sangat perasaan mak bila anaknya tak peduli dia..even bukan mak pun, sebagai perempuan..aku jugak suka diambil  berat. tapi dengan mak, mak lah teman baik sejati dunia akhirat yang aku ada satu-satunya dalam dunia ni. Takkan lupa mak sampai bila-bila,. dan aku harap adekku liana cepat berubah dan takkan hanya kerana stress, mak ko ketepikan..t0long jangan jadi anak derhaka adekku ! T____T


Okiehlajh, aku bukan nak bukak pekung di dada..sebab dia darah daging aku jugak..seibu sebapa lagi..tapi aku cuma nak dia insaf..kerana aku akan kisah desini tersurat tersiratku..harap tak keterlaluan untuk entri kali nih yang biasa lah aku akan taip bercampur kenkadang tu:P aku tak kesah walau nmpak cam campur aduk ckit..tapi itulah kenyataan dalam setipa masa yang berputar tanpa henti . Dan disitu, sejarah bermula, kengan tercipta dan akhir sekali, terpahat di sanubari sebagai apa yang kita panggil mem0ri :)

Selamat berbl0gging dan berbl0gwalking semua bl0gger dan kawan-kawan alam mayaku..
aku hanya seorang bl0gger yang cuma menaip dengan apa yang aku nampak, aku rasa dan aku lihat dalam kehidupan seharianku..Senyum s0kmo dan aJa aJa Fighting dawia! petang ni ang mesti b0leh jawab paper test :) amin*...Ok, nak sambung studi balik..harap-harap semua berjalan lancar dan ceriakan pagi hmpa semua dengan sarapan dan perbanyakkan senyuman kerna ia adalah sedekah ^^

---;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi