Wednesday 4 August 2010

Em0si Sedih Ke Ceria..Bahagia teraSa..

Salam dan selamat hari rabu uols bl0gger..rasa penat sangat sangat hari nih sampai tertunda segala macam kerja kena buat dan sampai-sampai entri nak hapdate tertunggak.hehe. Ekceli aku ada kelas pagi dan tgahari je..tapi tired punya pasal cuma hapdate status FB dan kemudian tutup dan terus "sleeping beauty"..eh tak tak tak, sleeping healthy..hee:D apa2 aje lah. tapi yang penting tid0ku asyik tergangu je kebelakangan nih..buat pale ku pening-pening dan m0ody.
Hmm tapi bila aku dah luahkan segala macam masalah aku baik terasa hati dengan roomate,ousmate,member atau yang sewaktu dengannya pada si dear..nak nanges teresak-esak cam kanak-kanak ribena..aku dah makin ok. Mata nih pun bengkak lagi cam mata rabbit..hikhik. Suara pun tadi serak habes ditambah mukus yang aktif..s0seh-s0seh..akhirnya aku ok jugak. Bila satu badan berfungsi untuk minda setkan nanges. Alhamdulillah dear jadi se0rang pendengar yang setia selepas my mummy :) Dan segala keresahan dan kesedehan aku luah pada insan yang jauh dimata,dekat dihati nih.Aku rasa kuat dan ceria kembali..! heppi :) senyum lebar-lebar :D
Hari nih kelas bermula dengan ok sekali. Akaun dan HR yang b0leh tahan. Tanpa stress dan realx je santai-santai buat asaimen .Aku tahu aku hanya buat apa yang termampu untuk diri ini. Biar orang mengata tapi sampai bila diorang akan mengata..tapi serius aku akan ok kalau tak de orang yang j0lok. Hisshh ! serius nak cakap kat sini yang aku kecik hati dan tak suka orang yang terlebih tunjuk m0ody dia sampai tak bertegur sapa.. aku pulak nai tensi lepas tu. Huhu. Okieh,tutp pasal cerita nih sebab ada jugak cerita manis di sebalik cerita sedih,geram nih. Sebab kalau cerita tu semua, kalau dicerita mmg sampai 3 hari 3 malam tak habes. hukhuk. Cerita manisnya hari ni..si der pujuk aku dengan lagu "twinkle twinkle little star"..huaaa <3 r0mantisnya! sayang si dear ketat2..mmg lepas tu aku kembali senyum lebar-lebar walau mata masih merah,hidup masih basah ngan mukus..suara serak2 kering..ngee;) hati nih dah kembali berbunga-bunga..

Walaweh, orang cakap hidup ni biarlah seperti bintang yang tak penah jemu mengerdipkan cahayanya di waktu malam yang sentiasa menemani bulan nan satu. Yippy aku heppi sebab dear dah kembalikan mood aku untuk ceria dan tenang semula. betul kata dear.. dalam dunia manusia mmg berbeza. dan katanya aku tengah melalui pr0ses mengenali dunia sebenar..yang penuh 1001 helah dan tipu daya dan kadang-kadang dapat mengelirukan pandangan, hati dan jiwa kita. sekarang aku dah alami..aku akan buka mata seluas-luasnya. mahu pandang ke depan dengan hasrat kalau aku jatuh mahupun tersungkur,aku akan bangun semula. InsyaAllah..aku b0leh ! walaupun aku tetap terluka dan cedera masa kejatuhan itu..apepun, aku kena tahan lasak !:)
Okieh lah, bukan senang nak heppi semula dan kembali ceria seperti yang aku alami tadi dan sekarang.. aku sayang dear..terima kasih dan bersyukur si dear sentiasa disisi walau aku kadang-kadang banyak karenah..di kesempatan ni, aku dengan bangga merasai nikmatnya dunia. pahit manis dalam hidup sehari ni rabu yang penuh em0si. Tapi aku dapat bangun dengan adanya orang-orang tersayang disekelilingku walaupun aku jauh dimata tapi dekat dihati. Melalui k0munikasi boleh mendekatkan aku dan terSAYANG :) cak cakk cakk..ngee* hari ni aku bahagia..walaupun mulanya aku sedeh dengan fan0mena manusia yang hampeh !


Selamat berbl0gging semua~ aku hari ni penuh emosi tapi bukan dengan si dear atau keluarga tapi dengan orang2 baru yang pelik lagi hampeh bagi aku. sedikit emosi aku tambah bila nak nak orang tu cuma baik pada kita senang tapi sebaliknya bila kita dinmpak hina.@! Ouhh! clue tu.. ok noktah pada hari ni. esok ada misi baru..dua mata, dua  tangan. dua kaki, dua telinga.. bergabung denagn satu bada bagi menjana akl yang tuntas..fikir +ve Dawia! :)) semuanya akan ok..diri kau penentu segalanya..! senyum puas*

-----;--'--{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi