Sunday 8 August 2010

Heppi First AnniverSary Student Batch 2009/2010...One Year! Hooyeh...

Salam dan selamat hujung minggu uols sekalian maya:)

Alhamdulillah hari ni aku nak menaip entri julung-julung kali anniversary. Yakni setahun sudah aku di Unisel sebagai pelajar bisness. Dan Hari nih 8 0gos..genaplah setahun aku desini ~ Sebenarnya aku dah lupa pasal tarikh ni..langsung tak ingat. Tapi Si dear my BF lah yang ingatkan aku tarikh special nih. Dear bagitau aku masa call pukul 10 pagi tadi. Cakap-cakap, sembang-sembang..last nak ucap salam, dear bagitau "hari ni dah setahun kan sayang di Unisel?"..bagai terkejut dan teruja aku cakap.. Ya Allah, iyelah..8 0gos hari nie. Masa tu terbayang masa kali pertama jejak kat kampus unisel yang besar kedabak nih.


like my teddy chit0
sem satu..tak pandai bergaya lagi-__- 

Masa 1st time sampai sini, tempat pertama yang aku sampai ialah main hall aka dewan Utama. Besar ! tapi sebelum tu nak cerita peng0rbanan seorang ayah dan seorang mak yang sanggup bersusah payah hantar aku kesini yang hanya masa tu menaiki kereta Pr0ton saga lama kaler putih. Bayangkanlah dari Kedah ke Kuala Lumpur naik kete tu..tapi sampai ye kawan-kawan dengan kegigihan ayah yang masa tu demam :'( dan adek b0ngsuku Badrul pun demam..Malam 8 0gos tu..pagi buta jam 3 pagi dah bert0lak dari rumah. Aku ingat lagi sebab nak sampai awal di Unisel untuk pendaftaran..Ouh ayah tersayang Encik Zakaria, kasihmu membawa bahagia..terima kaSih ayah untuk itu semua masa tu. Akak amat2 menghargainya ! mana tak sedeh,dalam perjalanan awal pagi..hanya ayah yang bersengkang mata drive. dah ler demam T___T
my matrix card (:

Aku dan adk2 tido..mak teman ayah sembang-sembang untuk elak ayah ngantok. Bayangkan pukul 3 pagi. sanggupya ayah untuk hantar aku jauh-jauh belajar di Universitas Swasta :( sedihnya bila fikir..dengan adek demam merengek je tak best berjalan jauh sebab tak sihat. Tapat jam 8 pagi kami sekeluarga sampai di Unisel Bestari Jaya dengan jayanya..huhu. Masa tu agak ramai jugak yang saampai. tapi mesti yang dekat-dekat. Aku masih ingat lagi persaan pertama kali desini cam teruja sebab kawasan dia luas, besar..dan kebanyakkan yang aku nampak India yang ramai..

Ayah sempat rest, dan pendaftaran bermula. Cek H1N1. Al-maklumlah masa tu melular penyakit H1N1..huhu.Lepas dapat sticker hijau, aku bebas untuk buat pendaftaran..heheh:D pendaftaran hanya student yang perlu buat. Masuk ikut prosedur..biasa lah kali pertama, terpinga-pinga, buat itu dan ini..banyak pr0ses sampai lah time sesi tangkap gambar untuk matrix card..ngaa~ dalam muka yang kepanasan..clicks! nah...ok dah siap dek kata abang tu..auw! camna lah muka aku kan..haha:D..selesai sudah sesi pendaftaran. Masauntuk cari umah h0stel..masa tu mmg sunyi sebaab budak2 senior belum habes cuti. Nak cari umah senang je..kampus nih ostel dia di cat kaler kuning..tapi pening jugak baca no umah sampai kena tanya pak guard..hahaha.malu malu alah gitu..terus nampak blok J2..ngee:D
katilku sem satu (:

Akhirnya jumpa jugak..aku tingkat 3..kedua teratas. Haa! gila gayat mula-mula tu.huhu.. tapi lama-lama best jugak sebab angin kuat dari balkoni..hehe:D cam rasa segar je. Masa aku sampai aku just kenal s0rang je ousmate aku..Yana, nmanya..tapi k0s sama ngan aku. Mak ayah pun puas hati datang sini, tgk tmpat ok..bilik 3, bilika air dua..tempat dapur ada. sofa dua, meja makan satu..yang best langsir pun dah ada..ahaks ! pendek kata..semua puas hati..dan itulah, sedikit sebanyak tentang mula-mula masuk di U..dan sekarang dah tahun kedua..hooyeh !
nie ostel yell0w mellow U aku (:

Okieh lah ni la kenangan kata orang..1st time aku desini..banyak mem0ri tercatit..sekarang aku dah masuk tahun kedua..insyaAllah tahun depan..tamat kuliah dan dah boleh grad..amin* Aku rasa terharu, hari genap setahun aku desini..bahagia terasa,,sebab sem depan aku dah tak dok sini lagi..dan kena pindah di Unisel Shah Alam..sebab Fakulti kami bertukar dengan Fakulti Biotek..Apepun..kenagan itu indah:) nnt akan adakan photosh00t sebelum pindah ke Shah Alam untuk kenag-kenangan penah stay katsini..huhu. Sedeh pulak kan..huaa !
tapi yang penting hari ni hari best sangat! nak nak hujung minggu..weee ;)


Btw  "Heppy FirSt Anniversary Batch 2009/2010 f0r all student and mY frenS"..


Selamat berbl0gging dan berbl0gwalking..aku heppi sangat hari nih! aku dah seni0r..lalalala~ nak senyum sepanjang hari..yihaaa! :D
J0m lunch !!

yang heppi dan tersenyum puas!
---;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi