Monday 11 October 2010

. Bersyukur Atas Hikmahnya dan Persediaan Sebelum Exam:).

Assalamualaikum dan salam keceriaan dari cik empunya bl0g nih buat awak, awak, dan awak yang f0llow atau singgah blog ku ini :) Hari ni mulanya memang mood amat tidak ok di atas rasa risau aku pada entri yang lepas tapi dengan pertolongan  cik kumbang dan blogger yang bernama qasehtyha akhirnya maasalah aku dapat diatasi. Syukur,alhamdulillah :) rupanya macam tu cara nak atasinya. Kepada anda berdua. Terima kasih atas tunjuk ajar kaliaan. Maklumlah hidup ni kalau xda masalah bukan manusia lah namanya. Tapi bila kita ada masa dan berpengalaman dalam satu-satu hal tu. Akhirnya pengalaman ditimba adalah kenangan manis masa hidup. Maaf, sedikit berfalsafah desitu. Hehe.
 
Sekarang aku dah boleh kembali tersenyum sebab masalah dah settle. Nasib tak lama. Sebab esok aku dah start final exam hari pertama. Bagai mimpi dalam nyata. Ya,esok la harinya. Malam tadi aku sedikit kecewa sebab masalah yang dialami. Sebab elok-elok je taip entri dengan panjang lebarnya aku bercel0teh pasal wedding Datuk Dr Sheikh Muzaffar Syukur dan isterinya, Datin dr Harlina malam tadi. Excited kot dapat tengok kat TV3 live malam tadi even dok hostel. Sempat jugk aku tengok majlis wedding yang eksklusif angkasawan tu;) rasa dah panjang aku cerita semalam. dan hari ni aku review balik. Kot kot ingat. Haha:D Apepun buat Datuk dan datin berdua, moga perkahwinan yang dibina kekal bahagia hingga selamanya..amin* Geram pun ada yang malam tadi langsung tak save. Tapi mungkin ada hikmatnya :)
 
Tutup pasal wedding angkasawan dan masalah aku pagi tadi, ekceli tiga hari lepas. Tapi hari ni la yang paling ketara sangat. Sekarang aku dah boleh tumpu pada final exam aku esok. walau aku ada masalah sekalipun incik BF tak putus-putus bagi sokongan dan nasihat. Rasa bersyukur sangat ada dear selalu memberi kata-kata semngat untuk menggapai A+ dalam semua subjek. Kata dear usaha tu penting. Dan aku pun berharap sangat sem ni aku sihat sejahtera sepanjang dua minggu exam ni. Sebab kalau boleh dan di izinkan Allah, aku tak mau macam sem-sem lepas yang jatuh sakit bila exam. Jadi, aku kena ikut pantang larang rule dear:-

Tido awal maksudnya tido cukup malam sebelum peperiksaan.
 Elak makan jajan atau makanan ringan yang tak berkhasiat.
Elakkan minum minuman berais.
Sebelum exam dapatkan restu mak ayah.
Paling penting, berdoa pada Ilahi selepas berusaha dan bertawakal.
Sedikit preparation aku sebelum exam. Rasanya ramai orang punya cara sendiri untuk studi. Paling aku harap aku sihat tubuh badan dan minda. Dipermudahkan segala urusan. Tidak cuai semasa menjawab exam.Dan aku akan berusaha sedaya upaya aku untuk buktikan pada mak ayah kejayaan yang cemerlang sekli gus ingin capai matlamat naikkan pointer untuk sem nih.aJa-aJa fighting!! berusaha tangga kejayaan. Moga kalian juga ye :)

Tak sabar nak balik bercuti, Tinggal beberapa hari lagi. Tapi apepun kotmitmen dan fokus harus tumpu pada exam. Target dan capai apa yang termampu. Doakan daku.. Hidup nih penuh cabaran, dan aku hargai setiap yang aku belajar dalam kehidupan nyata di dunia yang fana ni. Tiada sesiapa yang malas, selain sikap diri sendiri. Begitu jugak aku yang perlu tingkatkaan kejayaan dan takkan hampakan mak ayah..Rasa aku dah 80% bersedia untuk masuk dewan exam. tapi selalunya aku nerves hari 1st day. tapi lama-kelamaan, ia ok dan tak sabar nak habeskan sebelum balik kampungg,,yippe! Wish me luck <3
Okieh, sekarang masanya untuk sambung studi ku ;) Sesiapa yang berkunjung sudikan diri anda tingglkan jejak ye. Hati ku kini rasa tenang, lapang dan damai sekali suasana petang nih. Sebab tu, aku post kat dindin FB aku, yang setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Percayalah pada diri. Pada bl0gger yang bantu aku hari ni, terima asih sangat-sangat. InsyaALLAH untuk blog kesayangan ku ini, aku akan hapdate bila free nanti. Selamat berblogging dan berblogwalking sahabat-sahabat alam mayaku. have a nice monday day;) See U !  =)
-----;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi