Saturday 9 October 2010

.Seharian Penatt Tawaf U.

Salam dan selamat pagi Sabtu semua. Semalam rasa penatt sangat sampai hati rasa nak hapdate tapi minda untuk menaip terasa letih sesangat. Sebab semalam banyak hal yang aku settlekan Dan boleh dikatakan tawaf  satu U pun ada. Aku semalam dengan rakan ku, Fatin dan janji nak settlekan hal yang tak beres semalam. Akibat hal yang kecik membuatkan semuanya jadi lama. Sebab apa meh aku cerita.. Even aku tak hapdate blog semalam. tapi aku ada on FB dan hapdate status. Ada jugak bukak blog dan blogjog umah blog kawan-kawan.. tapi masa mencemburui aku. Jadinya..
Semalam kejap je, sebab dalam 8.30 pagi aku dah siap-sipa nak pegi bursa kewanagan U aku untuk bayar deposit hostel tahun depan. Alhamdulillah result pasal kemasukan rumah hostel tahun depan. Bertolak terus ke Censoleri rupanya dah ramai orang. Dapat nombor angka giliran pun dah 300 ++, huhu. Alamatnya berjanggut la kalau tunggu. Jadi nasib kami berdua ada hal lain. Mulanya pegi PP lepas ambik nombor yang sedap mata memandang tu, naalaa punya lambat lagi. Pegi PP(Pusat Pelajar) untuk cucuk duet. Kemudian, gerak pulak ke library untuk print register subjek. Tapi itu pun kami sengaja jalan lambat-lambat sebab xmau menunggu lama nnti kat censoleri.


Sampai kat library, terus pegi kat CC untuk print. Pagi tu, tak ramai orang sebab masa tu baru puluk 9.30 pagi. Bestnya suasana masatu. Mudah je, dah print dokumen tu. Lepas tu, dok lepak-lepak kat library. tak dekeje snap-snpa gambar..hee:D bagus tak kami. Yep, menang xdak siapa. Kalau cepat mesti kena tunggu lama. Tak banyak sangat tangkap gambar. Korang tengok je gambar-gambar kat bawah ye. Itu aku dan fatin yang addicted terhadap kamera tak kira kamera digital atau henpon;)




Lepas dah puas snap picxa, terus keluar dari perpustakaan, gerak pulak ke Fakulti untuk ke pejabat admin, hantar regiter subjek. Syarat yang kita dah  daftar subjek. Lepastu rasa legaa sangat. Katsana pun snap gambar. Entah kenapa kami jadi model dimana-mana saja untuk ambik gambar..lalalala:)








Selepas selesai semua, check jadual exam kali terakhir di rotunda sebab nak lengahkan masa supaya nnt tak terasa lama sangat. Alhamdulillah, xdak yang berubah dan xda yang bertindih hari. syukur~ Kemudian aku dan Fatin on de way pegi censolori sebab dah penat sangat berjalan kesana kemari. Bukan senang..Jauh jugak jarak satu-satu tempat tu. dah berjalan memang terasa sangat kaki tu letih. Huhu.


Sampai censeleri, orang memang ramai. Sebab ada pelajar yang ada kelas. Macam aku xdak dak. Sebab dah merdeka kelas untuk sem nih Khamis lepas lagi. tapi disebab kan sibuk aku tak sempat nak hapdate. Sedehnya.. tapi xpe. Yang pasti aku je tau hidupku cemana kan semua. Hehe:D Jadi, disebabkan kelas xde tu awal-awal pagi dah gerak kesna kemari tapi yang tak boleh blah aku pegi awal la jugak. Tapi dah masa tu angka giliran dah 300 lebih. Maknanya ada yang lebih awal dari aku laa. sob sob. Cepatnya diorang. tapi bila sampai je kat Bursa tu, suasana memang gamat la. Ramai sangat beratur. Dalam bursa tu ramai sampai tak cukup tempat duduk. Disediakan pulak kerusi khas untuk pelajar di luar bursa.


Lama jugak menunggu sampai sejam lima belas minit baru sampai giliran aku. Fewhh.! berpeluh berpanas tanpa kipas dan penghawa kat luar tu. Bersesak dengan pelajar-pelajar lain memng buat aku tak larat sangat. Tapi perasaan menunggu dengan terlalu lama buat au bosan daan ngantuk. Hanya tuhan yang tau. Selesai baayar deposit yuran hostel. Selesai, dan terus pegi lunch sebab jam menunjukkan pukul 12.30 tengahri. Makan pun sedapp. Balik cafe tunggu pihak residen untuk approve pre-register hstel sem depan sekaligus tender umah yang kita nak.


Lama menunggu dan akhirnya..masa untuk tender umah dibuka selepas lunch hour. Maknanya aku keje menunggu je sehari semalam. Penatt sangat. Tapi yang sedehnya aku tak dapat umah tu lagi dh seba tingkat 3 dan 4 khas untuk budak junior sem satu. Tak BESHnya!! sedeh gila sebab sepanjang aku belajar kat sini sampai tahun kedua nih. Aku dapat umah tu bilik tu. Tapi sem depan, aku mintak umh bawah bersama kawan-kawan agak rapat aku, Fatin. Mungkin nnt menyusul Jecy dan Aida. Yang tak best ekarang ni.Dah tak dapat umah tu dah. Aku ada fengshui kot dengn umah tu. Dah mesra alam dah. tapi sem depan dah kena berpisahh.. sedeh banyak la jugak.Dok tingkat dua, bawah aku je nia. Hrap-harap rumah tu ok..amin*

Balikk je terus solat semalam  dan langsung henyak atas kat katil tido dalam kepenattan. Memaang penat gila. Berjalan di waktu panas. Tapi aku bersyukur semua dah settle. Yang belum settle EXAM !! Ok, dah panjang lebar aku menaip sebab gian nak hapdate. Aku nak pegi cuci baju dulu. Sempat nnt aku BW okieh. Selamat berblogging dan BW semua..See U!
----;--'--{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi