Tuesday 2 November 2010

Amplang..k0pok krunci!

Assalamualaikum dan selamat petang semua bl0gger,f0llower dan stalker bl0g ni :)
rasanya macam dah lama tak hapdate, walhal baru duo hari lepas dah hapadate. Apakah aku cepat rindu pada blog sumber ilmu dan ilmu buatku--> dengan kata lain, bl0g ni adalah sumber yang terkini cepat dari semua sebab apa² berita semua aku tau dari bl0g kesukaan merangkap kesayangan hak milik "precious" aku nih. Suka sangat hapdate dan usha blog walau cemana pun terjadi..wahwahwah..bangga*

Tadi dan hari ni adekku dah selamat balik dari cuti yang secotek dia tu:p 4 hari ja..tapi tetap dia balik untuk ambik angin kampung sebelum dia exam katanya..macam² la kan. Tapi satu je aku nak puji dia, sebab dia rajin bali hanya untuk 4 hari dengan perjalanan untara ke selatan utara..huhu. tabikk la ang ngah :) aku pun tak rajin tau. Cuti panjang cam seminggu gagah lagi. Tapi kalau hari² je rasa cam nak nanges ja kalau balik. ~~
keropok amplang:D
 cumil kan?:p
Lalala saja letak gambar ni sebab aku sekarang dah ngidam keropok feveret sabahan:) nyum³..makanan ni aku pertama kali makan time raya aritu bila ousmate aku si Jijah yang bawa dari dunia Borneo nun..sedapp cek nak habaq maii. Rasa ikan dia asli. Berlainan sangat rasanya kalau kita makan amplang dengan keropok lain yang banyak perisa. Tapi rasa keropok amplang asli. Sekali makan rasa nak makan berkali² (: senyum* ngidamnya dengan mende nih. Nak order cam jauh je kan. Bila dah sampai sini rasa² dah hancuss tak ah? hoho.

Sebenarnya nak jajan =.= nak amplang sebab amplang sihat,berkhasiat, kelas gittchu! rasanya ringan dipegagng even ia diperbuat dari ikan cam keropok lekor tapi ia lain. Kata jijah tepung tu diayak halus untuk mencari ringan camtu. Tabikk la makanan tradisi camni. Tapi cemana nak buat ye. Teringin nak makan.Ada sesiapa leh ajar? takpun belanja makan amplang nih :D hehe.

Ok la, intro tadi cam pelik dari entri keropok amplang yang aku cerita ni.Haha. Ok la rasa cam tak de mood bila dah masuk bulan Nov. kejap je ouh! Nak pegi tengok ulek mayang dulu. See U! teruskan berblogging dan berblogwalking ye c(= Nanti aku rajin, aku hapdate. Rindu si dear <33.
Have a nice day ^_____^ v.Pssttt..amplang satu!
-----;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

1 comment:

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi