Thursday 11 November 2010

Keputusan Peperiksaan Selalu Bikin Suspen

Salam dan selamat pagi cintaku dear, walaupun dear masih belum berkesempatan untuk baca blog ni lagi..teehee. Tak kesah janji dear tau aku suka berblogging..lalalalala~ Tak lupa salam sejahtera buat kawan-kawan blogger semua. Moga sihat sejahtera hendaknya..amin* Hari ni keluar resul..hooyeh ! T____T risau plus takut lah..huhu. neves nih. Tapi agak tak sabar sabra nak tau cemana la agknya prestasi aku sem nih. Maksud aku sem lepas..

Hari ni dengar khabarnya budak-budak darjah 6 akan dapat tau result UPSR..mungkin pukul 10 pagi tadi. Masa aku tak pasti tapi aku tau resultnya keluar hari ni. Moga berjaya adek² semua. Akak sentiasa mendoakan korang yamng ambik exam..^______________^ mood hari ni baik. Ceria sahaja. Selepas sarapan nasi lemak tadi..hati banyak riang. Sebab perut dah kenyang..blurp! Pekena pulak dengan air kopi radix..memang terangkat. Sesiapa yang belum rasa kopi radix..jemput lah merasainya. 100% halal dan ia buatan orang Islam kita yang halalan toyyiba:) minum tanpa was was okieh! tetiba cek cerita pasai kopi pulak kan..lari topik nih.maaf*
 
Semau orang berdebar nak tau result bila kita dah bertempur ambik exam kan. Tak kira la UPSR,PMR,SPM,STPM dan Universiti..semua aku dah rasa..Oh, tak sangka aku dah ambik banyak exam sepanjang hidup 21 tahun nih.Sangat menghargai..macam² perasaan ada. Tapi ada yang berjaya dengan suksesnya. Sederhana dan berpuas hati dan ada jugak yang gagal. Semua aku penah rasa. Tapi aku percaya memang ada sesetengah orang amat istimewa sebab ia diberi akal yang bijak sampai sentiasa maintain berjaya dalam hidupnya.Dan ada pulak sesetengah orang yang tidak berjaya selalu dalam hidupnya walaupun dia telah berusaha sungguh-sungguh..tapi nasib tidak menyebelahinya..tapi akhirnya berjaya di penghujung aau pun lambat.
l0ve myself :)
Aku percaya semua tu..sebab aku pun penah merasai. Bukan senang nak berjaya tanpa usaha.Ad jugak orang yang tnpa usaha terus berjaya sebab dia cepat pick up atau diberi keistimewaan pada akalnya yang diberi oleh ALLAH S.W.T dapat berjayawalau sedikit usaha. Apepun..semuanya berlainan. Walau cemanapun aku bersyukur dengan apa yang ada setakat nih..walaupun ada kalanya aku tak berpuas hati..tapi redha padaNYa adalah penting.Aku percaya pada hikmah disebali yang berlaku. Sebab aku tak penah tak gagal..sebab itulah yang dikatakan cabaran dan dugaan.Tapi apabila kita berjaya janganlah kita riak dan bongkak sebabnya kejayaan idak kekal selamanya tanpa usaha yang gigih dan tekun.
 
Penah korang dengar kejayaan tidak datang bergolek..hmm itu la yang cuba aku cakap kat sini..Hmm nevesnya nak tau result..Ya Allah tabahkan hambamu ini. Ok la nak tenangkan hati kejap. Sebab aku nih selalu camni bila nak dapat result..tapi dah dapat cam relaks pulak. Korang nak tau satu fakta* aku tak penah nangis even aku tau aku gagal sebab aku tau itulah usaha aku. Jadi buat apa nak nangis kan :D Tapi lainlah kalau kita dah usaha sunggu sungguh dan kita yakin biasa² ja yang kita akan berjaya. Tapi takkan la kita gagal kan?:) xpelah..aku tinggalkan dengan persoalan itu untuk korang jawab..sekian, selamat berblogging semua. Salam Ceria..See U!
Psst..aku dah tukar lagu blog..si dear yang beri nama lagu tu..<3 u dear ! 
----;---'--{@
~Dawia Honeyputri~ 

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi