Thursday 4 November 2010

Samosa Asomas Pulak.

Assalamualaikum dan salam ceria semua =)
Rasanya masa cuti aku aku hanya duduk di rumah dan banyak aku habiskan masa dengan family dan men0nton tv cerita yang best-best. Memang nikmat la kan..masa ni jugak la berat badan akan meningkat dengan mendadaknya sebab keje aku adalh makan,makan dan makan ikut time dan kadang-kadang tak pun..hehe. Memang kiut nafsu nauzubillah..nak nak makanan kat rumah semuanya berkhasiat lagi lazat. Nyum nyum nyum:p Rasa syurga dunia tu memang indah belaka bila di rumah sendiri. 


samosa..nyum³
Boleh berkongsi cerita dengan mak,g0sip-gosip dengan adik-adik. Bergurau senda dengan ayah sayang..maka, aku nak masa lambat berlalu. Supaya cuti-cuti aku tak habis cepat..hoho. Tadi petang hntar adekku, Nana ke stesyen bas. Sebab dia nak balik UPM untuk final exam.Memang hari ni, hari aku busy bila ayah keluar awal pegi airport. Kemudian,bersiap-siap hantar si comei Badrul pegi sekolah. Oh terlupa bagi wang saku kat dia. Patah balik pegi hantar duet bila mak cakap maak lupa bagi dia..kesian pula kat Badrul bila takda duit nak belanja kat kantin waktu rehat nanti. Balik hantar Nana terus masuk dapur. Hehe. Awal kan..Padahal waktu tu baru pukul 10 pagi.

Masak simple-simple,  campak-campak dalam periuk. Siap ayam masak kicap dan sayur. Banyak lagi..tai biarlah kan:p malas nak taip nak tak mau jugak riak nak bagitau kononnya rajin masak..haha. Okieh serius Wia..petang semalam aku edit header blog kesayangan supaya dapat nafas baru..konon-konon la kan.Ecece. Padahal aku nak pembaharuan, supaya nampak sedap mata memandang..
Bila on9, mesti hapadate status FB kemudian blogwalking blog walaupun tak hapdate blog atas sebab hilang idea,ataupun kemalasan untuk menaip bila di depan pc. Nak nak bila banyak ceritaa menarik menunggu. Walaupun rumah aku takda Astro, tapi TV3 saja dah tak terlarat nak tonton..aku suka tengok tv tu sebab rancangannya besh. Bila lapar, minum petang samosa dan popia sardin. Makanan tempatan desa yang di frozen kan. Aku Cuma paanaskan minyak atas kuali dan goring je. Bukan rajin sangat nak buat kuih..oh bila agaknya nak rajin entah..fuhh! mengeluh*  Haip tak baik mengeluh sebab Allah tak suka..wallahualam~

Okieh..gambar samosa sebagai santapan petang ni. Banyak lagi bekalan tu dalam peti ais rumah.Agagaga..psstt pada yang belum lunch. Heppi lunch:) Best tengok blogger lain hapdate kerap. Ouh..redha.Sebabnya aku tengah betul² bercuti dari berblogging. Menikmati la katakan.. Jom la rehatkan diri di rumah ye kawan².. tapi serius aku nak hapdate bmacam-macam stiri dalam blog ni. Tapi ditanggungkah dulu untuk masa yang sesuai sebab pc kongsi. Jadi kenalah bertolak ansur dengan adek² yang lain..ngee:D
 
Selamat berblogwalking dan berblogging rakan blogger sekalian. Have anice day.. dan aku nak cakap aku dah tukar header baru semalam. Untuk tukar citarasa la katakan..hehe. Aku suka, harap pengungjung pun suka. Esok Deepavali..adek²ku hari ni dah cuti. Empat hari tu..tak sabar nak pegi Bukit Merah..Oliday Time. Dan pada si dear<33 cepat sembuh. Kerap sangat dah sakit pala..risau* =.= Ok, See U!Dan sebenarnya samosa memang makanan kaum India..fakta tu bukan auta:p
----;---'---{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi