Tuesday 14 December 2010

Hurray (!) Sesi Masak Memasak dah Stat..

Salam selasa kepada uols bl0gger !
hari ni aku buka blog hanya hapdate dan edit sana sini lagi supaya nampak blog aku ni bernyawa. Setakat ni biarkan ia simple. Janji tak berat sangat.. moga sedap mata memandang. Ok, cerita hari ni kelas ada dua pagi dan petang sayup nanti.. Jadi dikesempatan masa terluang, aku dan rakan rakan masaak beramai ramai secara bergotong royong saling bantu membantu masak di dapur yang kualinya memang superb besar kecik, yang hanya comei masak minima untuk empat orang.. boleh la:P dari tak ada. hikhik

Ok, sesi masak memasak bermula seawal jam 11 pagi ye adik adik, kakak kakak;) maklumlah baru nak stat masak hari ni dalam semester ni ibarat macam baru berpindah je sebab serba kekurangan. Pendekkan semuanya serba tangkap boleh.. baru nak mula hidup baru. Cenggitu la lebih kurang. Dan adalah semalam sopink sana sini sikit sikit masih ada jugak barang yang belum diborang.. biasalah barang ekonomi dan plus nak berjimat. Tapi pelan pelan kayuh kata orang, semalam kebetulan pasar malam.. rambang mata. beli barang apa yang patut je dulu.. sekadar mengikut bajet semasa kami 4 orang sekawan seousmate ;) ops! bukan soul mate ye..

ini la kuali kerdil comei lote tue:'D
Tengok kuali tu..comei kan? kecik kecik cili padi tau.. walaupun kuantiti masakan yang b0leh dimasak adalah sangat la sikit, tapi boleh la setakat kami 4 anak dara makan dan kenyangkan perut. Ok, menu untuk hari ni adalah sardin masak cili, ikan bilis yang di import dari Sabah bha digoreng garing, sayur kangkung udang kering dan telur dadar.. ngee :D simple kan?.. tapi itulah namanya masakan orang bujang.. haip (!) sebenarnya masakan anak dara la kan.. hehe. Malu pulak nak ngaku sebab simple sangat. Maklumlah tak banyak sangat bahan.. hanya yang simple lagi mudah.. janji bila ngap nyum nyum kenyang kan. Perut kenyang senang hati..

Hari ni kami masak bergilir gilir, lebih mudah. Seorang satu menu.. jadi la kan? sebab daapur pun satu je. Ala kadar.. sorry sebab aku tak snap gambar hidangan sebab bila dah siap masak. Semuanya pun dah lapar awal.. jadi tepat  12.10 camtu, kami makan lunch bersama.. hooyeh:) rasa macam satu keluarga rasanya.. macam makan dengan saudara saudara perempuan semuanya. Tanpa saaudara lelaki.Bessst(!) siap bertambah lagi.. air tangan masing masing. Jimat ongkos untuk duit makan hari hari yang kadang kadang mencecah RM10++.. sedih tau. Tapi bila nak stat masak memasak ni rasa kurang dan lebih jimat, cermat berhemah walaupun hanya masakan kampung biasa dari gadis desa. Hee :'D

periuk nasi tu pun comel kan?.. hikss

Guna je apa yang ada.. apepun semuanya mudah dan ringkas. Bila tolong menolong cepat je semua terhidang atas meja.. Ok, sengaja aku taip entri untuk petang ni sempena permulaan sesi masak memasak aku daan membe membe serumah yang baru bermula tengahari tadi untuk semester ni.. yang penting sekarang kami dah kenyang, puas hati dan jimat.. blurp (!) opss..hehe..cowi.. eh eh tetiba lidah terikiut bahasa budak budak remaja zaman sekarang.. aku masaih remaja kan jugak kan? haah.. tapi tak suka bahasa cam hape hape entah.. kadang kadang aku sendiri tak faham-_____-
sabarlah dunia hati.. zaman makin m0den.

Okiehlah, sebelum aku lari tajuk.. aku nak cakap aku amat puas hati hari ni.Senyum puas..puas sebab tak payah membazir beringgit- ringgit hanya semata mata nak makan yang kadang kadang tak masuk akal harganya. Tapi malas dah nak cakap pasal tu.. seronoknya masak memasak hari ni. Harap dapat terus berterusan.. sungguh enak dapat makan free hari hari cuma perlukaan kerajinan ^___________^ v.. Have anice day korang.. aku nak restjap. Petang ni ada kelas satu lagi.. See U (!)
-----;---'----{@
~Dawiya Honeyputri~

2 comments:

  1. dapur comel, periuk comel .. tuan blog pun comel. hihi ..

    ReplyDelete
  2. hehe,masak apa je ?meh share resepi sikit :D

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi