Saturday 25 December 2010

Merias Sebagai Muslimah Seadanya =)

Selamat malam bl0gger sekalian..siapa kata bila tiada idea tak boleh menaip. Walaupun kadang kadang ia memang agak pelik didengar tapi idea takkan datang tanpa kita fikir. Jadi perkara  yang selalu aku buat bila tiada idea, aku berjalan jalan tengok gambar kawin orang.. macam stalker pulak kan? 0ps(!) jangan salah faham dulu.. aku bukan maksudkan yang aku berniat tidak baik tapi sekadar mencungkil idea dan mood ceria. Best je teng0k nampak bahagia gittu.. Siapa tak suka kan? Dan kadang kadang aku tengok orang berfesyen..ngee suka habis. Kata orang perempuan sekarang ramai yang bertudung sebab banyak fesyen tudung yang colourful dan pelbagai corak dan design. Aku pun tak ketinggalan suka sangat tau:'D 

Syukurlah dengan banyaknya design dan patern yang berbagai corak sekarang dapat menarik ramai kawan kawan kaum hawa yang memakai tudung terutamanya yang menganut agama Islam :) gembira melihat ramai yang sudah menutup aurat dengan hijab yang comei, kaler kaler..tambah reben dan aksesori bagai..wah (!) bertambah berasa bertuah menjadi seorang gadis..dapat melaram disamping menutup aurat yang disarankan dalam Islam mengikut syariatNya..^^
 

Roses symbolizes of happy love, 
cinnamon for love and beauty, 
Daisy for gentleness and innocence, 
camellia for adorable, 
Daffodil for respect and loyal. 
I pick those flowers to lighten up your affection
 
 Sentiasa cintakan fesyen muslimah, aku pun tak ketinggaalan mencuba satu per satu secara perlahan lahan daan tidak mendadak. Alhamdulillah, selagi sesuai dengan aku, aku akan cuba..tapi taknak terlalu sarat kerana semestinya aku tak pandai berfesyen apatah lagi nak melaram sakan bagai nak rak, walhal hanya nak pegi kelas dan keluar bersama rakan rakan..kebiasaan dan keselesaan memakai tudung bawal dah memadai aku rasa..hee:'D tapi mende alah yang comei atas kepala sebagai aksesori, aku belum ada dan tiada masa lagi nak sopink..tapi dalam hati hanya Allah yang tahu, aku memberontak nak pakai laju laju, reben atau cekak macam yang dipakai gadis gadis perawan;)

my precious :)
Hanya dikenakan pabila pegi ke kelas;)
santai dan selesa ..
tudung makhota muslimah :)
Aku pun mencuba mengikut trend tapi dengan gaya aku sendiri..tiada yang vogue bagai..hanya ringkas dan simple. Janji selesa.Mengenakan pashmina biru kegemaran hanya untuk cuba cuba adakaah aku sesuai dengan tudung sekarang..tapi syukur, agak selesa untuk menutup muka aku yang buulat. Ia seperti memakai tudung dan shawl biasa..tapi tak sabarnya nak pakai dengan aksesori..hikSs. Siapa tak teringin menda cantik kan?:P

Gambar hanya disnap dalam kamar ostel. Sekadar mencuba..dan ada lagi tudung jenis gipsi, shawl, dan tudung ekin yang menjadi koleksi. InsyaAllah..aku cuba perlahan lahan. Tapi masa ada ekspo kat kampus hari tu..masyaALLAH, rambang mata aku nak memilih..sedia duit je uOols;) yup(!) aku beli kat ekspo pun ada..teringin jugak nak beli secara on9..tak tahan mata dan hati ni bila tengok aksesori bagai.. kiut dan bling blingnya. Kawan sekuliah ramai yang pakai..memaang lawa. Cantik cantik..sepadan(!) arghh-______- aku bila lagi nak ada keberaniaan untuk pakai..shhhssh nanti lah:D

Ok, fesyen tudung diharap makin dapat saambutan dan menyerlah, dengaan harapan ramai golongan muslimah terbuka hati untuk memakai hijab atau tudung untuk menutup aurat yang disyariatNya..mudah mudahan* Aku pulak masih teruja untuk mengenakannya mengikut kesesuaian hati dan wajah..Oklah, selamat berblogging rakan bl0gger..selalulah saling ziarah menziarah ye:') InsyaAllah, aku balas jejak uoOls nanti..See U(!) i'm truly in my heart i'm really missing my family and home sweet home..also him

 --;----'--{@     
~Dawia Honeyputri~

1 comment:

  1. good entry dear (:

    apa pun,lagi okei kalau jadi diri sendiri

    ikut kemampuan (:

    semua perempuan cantik & mempunyai kelebihan sendiri

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi