Wednesday 15 December 2010

Susahnya Bila NebeS..(?)

Salam dan selamat petang bl0gger sekalian.. dah lunch? hee.. dengan penuh kekenyangan atas nikmat rezeki yang dilimpahkan pencipta Yang Esa.. aku dengan senang hati membuka lappy dan paling utama yang perlu di sign in adalah blog dan facebook. Wajib (!) kalau dan on9 tu:P kelas pagi dah settle untuk hari ni dan petang ni pulak. Tersangatlah malas kalau kelas ada waktu petang sebab semestinya mengantuk tahap dewa dewi.. nasib sebelum aSar nanti.. kalau tak pakai mengantuk kenyang la jawabnya.. Haip (!) tak baik kan kita mengeluh untuk mencari ilmu yang menjadi amalan yang baik..

Nauzubillah.. aku macam mengeluh pulak. Amatlah tidak baik.Seperti biasa aku cam ketandusan idea sikit. Tapi keinginan nak menghapdate tinggi. Tapi ini bl0g baru, dia punya isi pun sedikit berbeza dari sebelumnya.. Sebab aku masih belum 100 % berbeza, dan sekarang sedang renovate secara kecil kecilan ;) sebab sekarang ada quiet busy dengan kelas dan kuliah. Paling penting, aku akan ada asaimen.. aisehh(!) malasnya.. sebab pertama aku tak suka perbentangan sebab ia adalah satu yang agak sukar bagi sesiapa yang ada masalah communication skill di hadapan orang ramai..erkk -________-
Asal aku tetiba cakap pasal nerbes ni.. sebenarnya lambat lagi presentation.. tapi lambat berlalu tapi sekejap je rasa bila mata dipejam celik pejam celik..dan sampai masanya. Kalau orang tua tua dia akan cakap yang nebes ni sebab ada darah gemuruh. Aku rasa semua orang ada darah nebes cuma sama ada dapat handle dengan baik atau tak je.. aku jujurnya cakap kalau dengan rakan sendiri pun tapi bila suruh bercakap bab ilmu di depan mereka satu kelas aku gugup yang amat. Tangan yang panas terasa gugup. Hadoii..
Tetiba pun jadi sejuk macam pegang ais.. yang paling ketara tangan getar dan mulut pun bergerak gerak tanpa kawalan..oh (!) runsing dengan masalah ni T______T dan sebab itu aku sedaya upaya cuba untuk bersendirian sebentar bila di depan orang untuk bercakap. Ya Allah.. tapi gemuruh itu kuat. Dari mulanya aku semangat tapi bila di depan rasa macam gugup, terasa sesuatu lekat di ker0ngkong seakan akan sukar untuk bercakap cakap. Gagah jugak wei >.< payah terasa mungkin sebab rasa malu ditambah dengan ramai yang memerhati.. terasa macam nak bunag je segala perasaan gundah gulana semasa prentation atau perbentangan dalam kelas. Maklum la.. dalam kelas bukannya sikit orang.. tapi lebih dari untuk dikira dengan jari jemari =.="

Ok, dah nak bersiap pegi ke kelas;) nebes tetap nebes setiap kali kena presentation..ahaks (!) kalau uoOols tahu cemana nak atasi nebes atau darah gemuruh..kongsi ek? mana tahu dapat membantu aku untuk kebaikaan masa depan.. tenkiu ye :'D Have a nice day uols.. See U (!) kadang kadang mende yang kecik nampak tapi mende yang besar terpampang susah nak nampak..kenyataan kata orang.. tetiba * hmm
------;-----'---{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi