Friday 21 January 2011

.Asam Merah dan Aku.

Assalamualaikum :) Heppynya tengok bl0gger yang femes, ramai orang k0men mengomen. Best sangat. Tapi entri aku, hanya cik Sugar dan cik NiS je yang suka berk0men. Heppi jugak tengok yang otai bersuka ria dengan k0men dari pengunjung. Tapi entri aku?. Siapa pun tak sudi. Mungkin entri aku hanya berkaitan ngan kisah aku, jadi tak dak sapa berkenan nak komen. Senyum* Aku faham. Tapi aku pun tak mengharap sangat. Sebab entri aku biasa biasa je. Oklah berbalik pada tajuk entri. Bila demam demam cenggini, aku teringin asam. Ahaa.. asam yang aku makan masa balik cuti dulu, antaranya jeruk kelubi dan asam merah. Auw, merah menyala tau:P

Meamng syok kegirangan, terukir senyuman di pipi tembam aku pabila mak cakap, mak ada belikan buah asam merah. Memang aku makan habis tak pandang kiri kanan dah. Puas hati tau;) memang gila asam lah aku ni pendek kata. Semuanya aku telan. Seddapp. Yup, memang feveret aku asam. Tapi aku tak selalu amal. hikSs kecuali hal hal tertentu, dan terasa sangat sangat macam mengidam tu. Tapi yang aku tak boleh lupa, mak selalu tau yang ank perempuan dia suka makam asam dan menicah. Hee:D

Hari tu dapat makan, memang rasa macam heaven uoOls. Siap tangan merah sakan macam oakai inai atas kesan makan asam merah pun, aku buat dekk je. Satu bungkus dalam 4 ke 5 biji aku makan sekali hadap. Tu pun ketagih.Mak pulak awal awal dah pesan kat aku supaya jangan selalu makan asam, nanti tak baik untuk otak, seperti aku yang masih belajarl. Pendek kata bab makan makanan pedas dan makanan jenis asam semuanya feberet (!)

Asam MERAH my feveret ;)
Bila tengok buah kat atas ni, terliur dah. Rasa masam buah tu dah kian terasa uoOls. Sedappnya;) tapi apalah sangat, Mungkin susah nak makan katsini. Terkini* telinga aku masih sakit. Mungkin bengang panas sangat kot. Badan pun suam suam kuku je. Sabar ajelah. Da n bila gian nak menaip..teringat yang hati ni teringin nak makan asam merah :P so sweet la asam tu, sebab kaler merah dia natural tau. Siap dulu dulu waktu kecik, aku ingat lagi dengan adik aku yang Nana tu, main buat gincu letak asam kat bibir konon konon nak merah. Tapi memang pun. Bukan tu je, siap jari pun kemain merahnya. I l0ikee (!) best sangat kenangan waktu tu. Tapi dah besar besar pun leh lagi kalau ada masa. Sebab hiburkan hati sendiri memang tak ada salaahnya dari segi hukum =) kan gengg?
Penggemar asam tegar :"D
Sedang aku dok menaip nih nak kongsi dekat sini, walaupun macam lari sikit dari tajuk, semalam maksudnya kelmarin. Ada seekor anak lembu yang kasihan. Sebab kakinya patah terkulai. sedih kot aku tengok sebab anak lembu tu macam nak nangis je. Siap aku tengok sendiri dengan mata kepala aaku, yang tulang yang patah tu mencucuk keluar nampak isi. Darahh -______- ANTI (!) tapi aku tengok sekekap je bila orang ramai ramai dok berkumpul tengok anak lembu yang cacat dengan terbaring bersama kaki yang terkulai kulai :( Aku rasa mungkin dia dilanggar kereta. Nauzubillah. Tak dapat bayangkan.

Eh geng.. tengah aku dok menaip ni, tetiba terdengar tak jauh dari bilik aku lagi poco poco. Wah wah siapa pulak dok senamrobik waktu sekarang. Mesti slim melim badan mereka. Tahniah (!) aku je belum belum nak ada kesedaran untuk buang lemak terkumpul. erkk O.o malunya.. larikk* tadi aje dalam demam aku makan agak berselera. Haishh. Memang susah nak katakan TIDAK pada makanan. Cemana ye perasaan orang yang tak suka makan? pelik tapi benar. Tapi aku? wee.. asam asam. Gaya zombi minta otak.

Okiehlah. Nak pegi solat dulu. Lepas tu nak f0n mama. Minggu depan test belum mula studi lagi. Adoyaii. sabar ajelah. Huh(!) Selamat berbl0gging dan bl0gwalk semua. Aku tak kesah uoOls tak komen tapi yang pasti nuffy aku  naik melambung. Ahaks ;) Terima kasih incik nuffy. Nanti cik empunya bl0g belanja asam merah ek:P haha. Psstt jelesnya tengok kapel yang dekat. Hmm. Tapi ada baiknya berjauhan kan incik dear--->♥♥♥ 

3 comments:

  1. dear..kne rajin komen kat blog org..
    t msti depa terjah blik.. ;P

    ain suke gak asam tu
    makan..pastu merah 1 mlut
    knun2 pakai gincu..kihkihhh

    ReplyDelete
  2. @*luv Syahnia*

    yeke ^^
    ok nnt sy cuba ye..

    oh ain pun suka.
    so sweet :D

    ReplyDelete
  3. saya tahu asam merah tu. sedap la tapi saya tak tahan masam >.<

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi