Friday 18 February 2011

Jadual Exam Dah Keluar, Test Tunda. Antara Percaya dan Tidak..?!

Salam penghulu segala hari :) Cepatnya masa datang dan pegi. Baru semalam je rasa baru jejak masuk ke semester baru tapi berdesupp semalam draf jadual final exam semester ni dah keluar. Memang rasa berdebar kencang sebab exam final tinggal kurang seminggu kalau tolak cuti. Kan rasa macam tak sempat je. Dah la pagi tadi seperti biasa bangun awal untuk solat subuh dan studi. Tapi bila dah separuh bersiap untuk ke kelas. Tetiba f0n message bip bip berbunyi. Satu mesej diterima yang bagitau madam MC dan dengan rasminya test dibatalkan untuk minggu ni dan ditunda minggu depan. Itu memang terbaiklah:D


Nasib baik tak siap sepenuhnya lagi sebab masa dapat mesej tu, aku sedang bekpes roti cicah teh. Pelik tak? roomate aku kata rasa lain. selalu orang cicah dengan air milo yang likat dengan coklat yang lazat. Tapi tak apalah, citarasa masing masing cuma aku nak cari kelainan je:P Sep sep tom tom tom.. tengah dok fikir susun dan fikir lagi. Jadua belajar yang perlu di tingkatkan lagi. Exam makin dekat. Tapi tak boleh lepas tangan macam tu. Harus gigih sebab lagi berapa sem dah nak grad. Haruslah gigih!



Disebabkan aku ada dua asaimen dan satu test lagi. Dua minggu rasa sekejap je. Kalau ikutkan pada jadual exam aku yang baru diolah pada draf pertama akan bermula 8 Mac ni.. dan akan berakhir mungkin dalam masa terdekat je.  Ecece.. sebab kepastian masih belum dikenalpasti sebabnya boleh pulak subjek investment tak tersenarai dalam jadual. Semalam 5 orang termasuk aku dok belek jadual dengan teliti. Tapi dah lima kepala cari tapi masih tak jumpa jugak memang ada something wrong somewhere la. 
 
Hais! Mata dah sakit waktu tu. Jadi nekad nak buat aduan pada incik hop. Tapi kebetulan dia dah pulak tak dak. Jadi dah dua kali kejadian yang sp0il berlaku tanpa aku dan membe inginkan. Pertama nak jumpa settlekan hal jadual, incik tu tak ada. Kedua, beriya iya belajar tumpu dan tawakal. Bersiap siap, kelas dan test tunda. Memang dugaan dan hikmah. Sebab tu aku sempat on9 pagi ni dan hapdate bl0g kesayangan. Hee..


Betul kata incik dear.. mungkin HIKMAH masih tak nampak depan mata tapi kita akan lihat disebalik yang tersirat dalam kejadian tuhan. Jadi secara rasmi, hari ni hari Jumaat di iktiraf sebagai cuti !. Hooyeh :D Apa alagi aku nak ambik kesempatan untuk bl0gwalk bl0g uoOls. Dah lama dah tak berbalas komen dan tinggalkan jejak kaki. Dan aku rasa nak renovate bl0g ckit ckit. Ehee.. Salam Ceria pagi nan indah.. Psst  selalu aku nak katakan-->
Mungkin yang buruk selalu nampak di depan mata, tapi sebenarnya yang baik jugak ada disatu ruang yang terang dan jelas!
Usaha keras dan berganda untuk dapatkan hasil yang baik iaitu KEJAYAAN. Biasalah manusia selalu alpa. Jadi aku nak sentiasa saling ingat mengingati sesama bl0gger :) Aku perlu pandang ke depan demi masa hadapan yang lebih bermakna! NEKAD. Jom belajar tanpa rasa jemu.. walaupun on9 lagi best dari belajar. Pastinya sebab hiburan adalah terapi jiwa. See U next entri !

2 comments:

  1. gud luck dear..
    jgn byk main..byk study takpe
    hehehe

    ReplyDelete
  2. thank alot yeah :)
    okey..kuikui

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi