Tuesday 1 March 2011

Selamat Ulangtahun Tentera Darat :)

Assalamualaikum :) Yeay hari ni hari Ulangtahun Tentera Darat yang ke-78 !! Syabas diucapkan.. dengan trademark tetap setiap tetap gagah untuk tahun ni..aku merasai sambutan yang disambut setiap 1 Mac. Sebenarnya walaupun aku bukanlah seorang perwira tentera darat atau salah satu anggotanya, tapi aku rasa bangga dapat merasai suasana dengan bunyi semboyan dan perarakan yang cukup kemas untuk setiap tahun. Sebab apa aku tetiba rasa bangga sambut Hari Tentera Darat nih..meh nak stori. Hikhik.



Sebenarnya aku cuma anak bekas tentera darat atau bahasa pasarnya askar. Yup my daddy seorang askar dan sekarang dia dah pencen dengan pangkat yang amt membanggakan aku iaitu Pengawai Waran (1) Encik Zakaria. Aku siap boleh hafal nombor tentera ayah tau. Betapa minat mendalamnya aku dalam bidang nih. Mungkin sebab ada darah keperwiraan yang mengalir dalam diri aku ni..naknak anak sul0ng pulak. ngee :D Dah lama ayah dalam bidang nih tapi  jauh di sudut hati ni aku teringin sangat nak mengikut jejak ayah. Siapa tu kan? Tapi bila dibelek belek nota peribadi..hadoii tak cukup ketinggian pulak di tambah faktor berkaca mata, memang tolak tepi la =P


Nak cakap moga ayah dan para parajurit sentiasa dikenang atas jasa mempertahankan kedaulatan negata tercinta Malaysia <3 Walau cemanapun dari pendapat aku, seorang askar ni jiwa dia sensitip jugak. Lepas tu akaan panas baran dan penuh berdisplin. Sebabnya aku cakaap macam tu.. bila cakap bab sensitip akan mudah melenting. Satu lagi bila aku time kecik kecik dulu, memang selalu kena pukul ngan ayah sebab nakai sangat ! Memang zaman muda, panas baran ayah aku kadang kadang hilang batas tau. Kesian aku..kuikui. Padahal memang nakai sebab kuat berjalan umah oraang. Konon konon nak main je memanjang. Sekali kena bedal kat kaki.. nangis sekejap. Lepas tu esok buat lagi. Budak budak lagi la katakan. Memang tak kenai erti serik. Tetiba kisah lama terbongkar* Kantoiii..


Kalau bab penuh berdisplin pulak, nak tau satu cerita tak. My daddy sampai sekarang lebih suka cuci pakaian dia sendiri tau. Maksudnya ayah lebih suka berus baju dan bilas secara normal berbanding cuci kain guna awek Jepun. Tak puas katanya.. Melainkan nak pengering. itupun kadang kadang ayah tak guna tau. Memang suka la perangai ayah yang satu ni..bertuah la mak. Tak payah fikir nak cuci kain baju ayah sebab ayah memang dah biasa. Kalau aku atau mak basuh mesti dia tak puas. Kelakar la ayah ni.. tapi kenkadang mak cuci, ayah senyum lebar je.. dah kering dah la katakan. Takkan nak cuci balik kot kan ;) Dan ayah aku cukup berdisplin dalam cuci pinggan. Mak cakap aku turung perangai ayah yang suka cuci pinggan sampai cuci calat. Wah..ni suka sangat sangat nih!! :D


Kan ada baiknya jadi seorang askar. Rasa bangga solute perjuangan ayah. Kak tumpang bangga. Walaupun ayah dah pencen sekarang. Eh ayah aku pencen umur 40 tahun tau ;) Sila jangan jeles..kuikui. Masa tu aku baru darjah 6.. sekarang dah sepuluh tahun berlalu. UoOls kira sendiri umur aku dan my daddy ye. Aku sayangg ayah sangat sangat dan bangga tau:D Okeylah dikesempatan nih nak ucapkan Selamat Ulangtahun Tentera Darat Malaysia yang ke 78..Moga terus gagah dan setia setiap masa.. Psstt sebenarnya aku penah jatuh cinta pada seorang askar amor. haha. Abaikan..baca dek my dear. Mesti gado gado ! :')

love daughter to her daddy..mmuachs! 
i proud to be half of u.. soldier blood. Solute :'D 

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi